אלה השלבים שאתם חייבים להכיר לפני לקיחת משכנתא

עומדים לקחת משכנתא בדרך לדירה שחלמתם עליה? רגע לפני היציאה לדרך, אלה ה"תחנות" שמחכות לכם והטיפים לעבור אותן בהצלחה

לקיחת משכנתא היא חלק כמעט בלתי נפרד מרכישת דירה, אבל רוב האנשים מגיעים אל התהליך ללא היכרות עם התחום. מכיוון שלעתים אנו נדרשים לסיים אותו תוך פרק זמן קצר יחסית, קיים סיכון לא קטן לבצע טעויות אם לא נערכים בהתאם. אז איך נראה התהליך ועל אילו שלבים אסור לוותר?

1. אישור עקרוני – האישור העקרוני הוא השלב הראשון שעליכם לעבור אחרי שמצאתם את הדירה שאתם מעוניינים בה. בהתאם לשווי הנכס תצטרכו להעביר בקשה לאישור עקרוני למשכנתא, שתכלול פרטים על הדירה וגם פרטים אישיים שיעזרו לבנק להעניק את האישור הרלוונטי.

בדרך לדירה חדשה עוצרים בבנק

2. בחירה במסלול משכנתא – לאחר קבלת האישור, יהיה עליכם לבחור במסלול שמתאים לכם. מאפייני המסלול תלויים בפרמטרים שונים בהם גובה ההחזר שיהיה עליכם לשלם מדי חודש ותקופת הפירעון הכוללת של ההלוואה. עבורכם כלוקחי המשכנתא, פרמטר מרכזי נוסף שיש לקחת בחשבון כחלק מתנאי התשלום הוא הריביות. 

השלב הזה הוא המרכזי ביותר בדרך, מכיוון שהוא ישפיע על גובה התשלומים שלכם לשנים הקרובות. מכיוון שרבים מאיתנו לא מכירים את תחום המשכנתאות מקרוב, נעדיף כנראה לפנות אל יועץ משכנתאות שיסייע לנו. תפקידו של יועץ משכנתאות הוא לקדם את האינטרסים שלנו, לעזור לנו לקבל את ההחלטה שתשקף את היכולות שלנו, ולאזן בין כל הפרמטרים שחשובים לנו. 

בעבר, יועץ משכנתאות בבנק היה הכתובת המובילה לשאלות כאלה. כיום לעומת זאת, רבים פונים אל יועץ משכנתאות פרטי שיוכל לשים את הצרכים שלהם במקום הראשון ולא יתייחס אל שיקולים שרלוונטיים וכדאיים לבנק עצמו.

3. העברת טפסים – השלב הבא הוא הגשת כלל המסמכים שירכיבו את התיק שלכם, החל מהערכת שמאי ועד לפוליסת ביטוח משכנתא. הבנק יבחן את כלל המסמכים, יבקש השלמת מסמכים נוספים ולבסוף ייתן אישור.

4. העברת התשלום – אחרי החתימות והאישורים יועבר הסכום אל המוכר, ואתם תוכלו להתחדש בדירה שלכם ולהתחיל בתשלום שנקבע לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top