מדריך: מה באמת צריך כדי לפתוח חנות באינטרנט?

מסך מחשב אפל

העתיד נמצא באינטרנט ואתה כבעל עסק רוצה להיות שם. בדקנו עבורך מה אתה באמת צריך כדי לפתוח חנות באינטרנט.

האינטרנט הוא מהגורמים המשפיעים ביותר בשנים האחרונות, ואחת ההשלכות המרכזיות שלו על חיי היומיום של כל אחד היא האפשרות לקנות באינטרנט. כך יותר ויותר אנשים קונים ברשת, אם בגלל הנוחות הרבה, ואם בגלל האפשרות להשוות מחירים בצורה אפקטיבית. לא משנה אם כבר יש לך חנות פיזית ואתה מעוניין להתרחב לאינטרנט, או שאתה רק חושב על כניסה לתחום החנויות- חנות באינטרנט היא העתיד שלך. כדי שתוכל לפתוח חנות אינטרנטית מוצלחת חשוב שתדע מה באמת צריך כדי לפתוח חנות מקוונת.

 

מפחדים מהלא ידוע

אנחנו נוטים לפחד מהלא ידוע, ועל ידי הסרת חוסר הבהירות דברים נראים הרבה יותר ידידותיים. אתם חושבים על חנות דיגיטלית, אבל זה נשמע לכם כמו פרויקט מפחיד ולא ברור. על ידי הסרת אי הוודאות זה ישמע לכם טוב הרבה יותר. יחד נבין איך עובד שוק החנויות הדיגיטליות, ומה נדרש ממי שמעוניין להקים חנות וירטואלית מוצלחת.

 

איך זה עובד?

חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט בו נמצאים מוצרים אותם ניתן לרכוש בצורה מקוונת. בעל החנות מזין באתר את המוצרים אותם הוא מעוניין למכור, הקונים משוטטים בחנות, בוחרים מוצרים ומשלמים עליהם באמצעות כרטיס אשראי או PayPal. לאחר מכן הקונה יקבל אישור הזמנה ובעל החנות יטפל בהזמנה, כאשר את ניהול ההזמנות מבצע בעל החנות דרך מערכת ההזמנות של החנות. המוצר נארז ונשלח בהתאם לשיטת המשלוח שבחר הקונה, מספר מעקב נשלח לקונה, והוא ממתין בחוסר סבלנות להגעת החבילה.

כך עובד התהליך באופן כללי, אבל כדי שתוכלו להקים את החנות שלכם חשוב שתדעו מה אתם באמת צריכים.

בחורה על כיסא
ללמוד את השטח ולהתחיל למכור

מוצרים

כדי להתחיל למכור באינטרנט אתם קודם כל צריכים מוצרים שברצונכם למכור. אם אין לכם מוצר, אין סיבה שתשקיעו בהקמת חנות. מוצר יכול להיות פריט ייחודי שאתם מייצרים בעצמכם, או דברים מגניבים וזולים שאתם מייבאים מסין, אבל אתם חייבים להחליט מה אתם מוכרים לפני הקמת החנות.

ארנק
כל התשלום דרך הרשת

כסף

כדי לפתוח חנות פיזית יש צורך בכסף לשכירת מתחם פיזי לחנות, תשלום למוכרים, רכישת מלאי ועוד. בחנות דיגיטלית אמנם נחסך חלק גדול מההשקעות האלה, אולם עדיין יש צורך להשקיע סכום כסף ראשוני. כדי להקים את החנות אתם צריכים להשקיע כסף בבניית אתר, ברכישת מלאי, במיתוג ובפרסום ועוד.

מישהו שיבנה לכם אתר

קיימות מערכות חינמיות שונות שיאפשרו לכם להקים חנות מקוונת בעצמכם, אבל אם אין לכם הבנה מסוימת בתחום התיכנות זה עלול להיות מסובך. כדי להקים חנות מקצועית כדאי להיעזר בחברה לבניית אתרים שתקים לכם חנות מקצועית ואיכותית. קיימות חברות שונות שמשתמשות במערכות קוד קיימות, וכדאי שהאתר שלכם יבנה בפרוטוקול קוד פתוח שיבטיח שאתם הבעלים היחידים של החנות, כיוון שכאשר חנות נבנית במערכת סגורה היא תלויה מאוד בפלטפורמה עליה היא יושבת.

 

תוכן לאתר

מצאתם חברה שתבנה לכם חנות דיגיטלית, אבל אתם צריכים למלא את האתר בתוכן. תוכן פירושו מידע על המוצרים, וגם מידע כללי על חזון החנות ועל התחום בו אתם עוסקים. תוכן איכותי יגרום לגולשים להישאר זמן יותר באתר, לתת אמון במוצרים שלכם וגם ישפר את הדירוג שלכם במערכת החיפוש של גוגל.

תוכלו ליצור תוכן בעצמכם, אולם אם אין לכם כישרון כתיבה זה עלול להיות מסובך. חשוב שהתוכן באתר יהיה כתוב בצורה מסודרת, ויכלול מידע רלוונטי ובהיר, וכדי לעשות זאת טוב יותר תוכלו להיעזר בכותבי תוכן מקצועיים המתמחים בכתיבה לאתרי אינטרנט. קיימות חברות שונות שמציעות שירותי תוכן מקיפים לאתרים ותוכלו לבחור בחברה שתספק לכם תוכן איכותי במחיר טוב. אפשרויות נוספות הן לפנות לכותבי תוכן פרטיים, או לסכם עם החברה שבונה עבורכם את האתר לספק לכם גם שירותי תוכן.

התוכן לאתר שלכם צריך לכלול דפי מוצר מפורטים, שיכללו מידע מדויק על המוצרים וכן תמונות וסרטונים. בנוסף, האתר צריך לכלול גם דף אודות שיספר על החנות ועליכם. לקוחות לא מחפשים רק מוצרים, אלא גם חנות שאפשר לסמוך עליה. דף אודות איכותי יגרום ללקוח לתת בכם אמון ולרכוש בחנות. דפים נוספים אותם יש לכלול באתר הם שירות לקוחות, תקנון ושאלות ותשובות.

 

מיתוג ופרסום חנות באינטרנט

חנות באינטרנט היא לא קסם, ואם לא תפרסמו את החנות שלכם פשוט לא תראו תעבורת גולשים. ברחבי האינטרנט קיימות אינסוף חנויות שמוכרות אינספור מוצרים זהים למוצר שלכם. יותר מכך, גם אם אתם מוכרים את המוצר הייחודי ביותר בעולם, ללא פרסום יעיל אף אחד לא יידע עליו.

כדי לפרסם באופן יעיל יש להתחיל במיתוג של החנות. גרפיקאי יסייע לכם ליצור לוגו שישקף את החזון שלכם וישלב אותו בעיצוב הכללי של האתר. המיתוג של החנות הוא הקו המנחה של הפרסום שלכם, שיתבצע בעיקר ברשתות חברתיות ובאמצעות קידום אתרים.

קידום אתרים ופרסום ברשתות החברתיות הם הבסיס לפרסום חנויות דיגיטליות. הלקוחות שלכם נמצאים באינטרנט ואתם רוצים שהם יכנסו לחנות שלכם ויקנו. פרסום יעיל וממוקד יסייע לכם להביא אותם לחנות. מבצעים מיוחדים, קשר עם לקוחות חוזרים והרבה חידושים באתר הם דברים שיגרמו לגולשים לחזור שוב ושוב לחנות שלכם וגם להוציא את כרטיס האשראי.

כרטיס אשראי באינטרנט

שיטת תשלום

אתם מעוניינים למכור מוצרים, וכדי לעשות זאת עליכם ליצור קשר עם חברת אשראי ועם חברת סליקה. חברת הסליקה מקשרת בין האתר לחברת האשראי, ושתיהן יחד מאפשרות לכם למכור מוצרים באינטרנט. חשוב לשים לב לעמלות שגובות החברות השונות ולבחור במסלול המשתלם ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top