שובם של המוזיאונים

בישראל אנחנו חוגגים לא מעט חגים. רובם גם מגיעים עם ימי חופש מבית הפר ובחלק ממקומות העבודה.

בחופשות ישראל, כל אתרי הבילוי מלאים במשפחות. קאנטרי, מתחמי אולמות קולנוע, פארקי שעשועים, מסעדות וכו', נחשבים היום לבילויים המודרניים והמועדפים והם באמת מאוד טובים לבילוי משפחתי. אך ככל שהילדים שלנו שקועים בטכנולוגיה ובאפליקציות לא חינוכיות, עולה הצורך ללמד, לראות ולהרחיב אופקים. עבור הילדים ועבור ההורים. על בילוי במוזיאונים חשבתם?

מוזיאונים הבילוי האידאלי עם הילדים

מוזיאונים למי ששכח, הם מקומות שבהם מוצגים אוספים בנושא ספציפי או מכמה נושאים. האוספים מוצגים לצורך הסתכלות בלבד, אם כי יש כיום מוזיאונים שבהם ניתן להתנסות במיצגים שקשורים לנושא של המוזיאון. כמו למשל, מוזיאון המדע, המעניק אינטרקטיביות עם המוצגים במוזאון. מטרות המוזיאונים הן גם לצורכי חינוך, למידה והרחבת אופקים וגם, לצורכי תרבות ופנאי. מוזיאונים הם דרך ללמוד היבטים רבים בנושא אחד תוך כדי שאנחנו נכנסים לאווירה של אותו נושא, היצירות מכניסות אותנו לתקופה מסויימת ומושכות את העיניים שלנו אליהן, בנוסף ניתן לקרוא תקציר על רוב היצירות או לחקור מעט בספריה של המוזיאון כדי להכיר את הרקע של היצירה או היוצר. יש לא מעט מוזיאונים בארץ בנושאים שונים. כמו למשל, מדע, גאולוגיה, ארכיאולוגיה, יודאיקה, תרבות ומורשת ישראל, אומנות, ילדים ועוד. המוזיאונים של היום יותר פעילים מפעם וכוללים גם פעילויות בנושאי המוזיאון ולא רק צפייה כפי שהיה נהוג בעבר. כך הילדים לוקחים חלק בגילוי היצירה ומחברים אותם לאומנות.

מקום לכל המשפחה

בילוי משפחתי במוזיאונים הוא יותר מסתם בילוי. הרבה משפחות מבלות במקומות שבהם הילדים ייהנו ולפעמים ההורים שם רק כדי לפקח. מוזיאונים הם דוגמה טובה לבילוי משפחתי אמיתי. כל אחד מבני המשפחה יכול ללמוד משהו מהמוזיאון ולצאת ממנו עם מידע חדש, מלמד ומעשיר. אפשר לייצר במוזיאונים דיונים על נושאים רבים ולפתח יכולת חשיבה ודעתנות בקרב הילדים בין אם זה על ידי קריאת ספרים בספריית המוזאון או קריאת ההסברים שליד היצירות או שמא על ידי סיור מודרך במוזאון. ההורים בעצמם יכולים להרחיב אופקים, ויכולים להיווכח לדעות של ילדיהם בנושאים שונים. חברת האשראי ישראכרט לדוגמה, מציעה הטבות רבות לחלק מהמוזיאונים שקיימים היום בארץ. כאשר בילויים משפחתיים עולים כל כך הרבה כסף, הטבה כזאת יכולה לעזור לכם ולעודד אתכם לצאת עם כל המשפחה למוזיאון.

לסיכום, לכל מי שרוצה בילוי שונה ומיוחד, מוזיאונים הם התשובה בשבילו. גם אם מעולם לא הייתם במוזיאון אל תרגישו רע, אתם תשתלבו מהר מאוד ואולי אפילו תופתעו מעובדות היסטוריות שלא ידעתם עליהן. בילוי במוזיאון הוא מקרב, מלמד ובעיקר כיף לכל המשפחה.

מקווים שנתנו לכם שראה למקום הבילוי הבאה שלכם, יכול להיות שהוא יתגלה כדבר שונה ממה שחשבתם על מוזיאונים ויפתח אתכם לעולם חדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top